September 6, 2009

Doyle’s travel records deficient 64 times, not 145

Gov. Jim Doyle and his staff submitted receipts 70 percent of the time in 2007 and 2008 for travel expenses reviewed by the Milwaukee Journal Sentinel, newly released records show, and not 28 percent of the time as the newspaper reported nine weeks ago.

The records show Doyle and his aides submitted receipts 129 times for 185 charges reviewed by reporters. In an additional eight cases, they exceeded state spending limits without a written explanation, for a total of 64 violations of the travel policy. The Journal Sentinel — working with the Wisconsin Center for Investigative Journalism and a University of Wisconsin-Madison reporting class — reported July 5 that Doyle and his staff did not follow state travel policy 145 times in 2007 and 2008.

The discrepancy was caused by misunderstandings over which records state officials provided to the newspaper, the center and the students. Read the entireĀ Editor’s Note published by the newspaper on Sept. 6.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>